неделя, 3 март 2013 г.

Торта с белтъчни блатове и ягодова сметана

































Винаги съм се прехласвала по торта "Павлова". Но не съм я опитвала в ресторант или другаде, за да сравня с моята торта.
Реших се да я направя спонтанно, имах останали белтъци и досега не бях правила такива блатове. Харесаха ми тези целувки на Дени и се водих по нейните указания за разбиването и печенето, с изключение на това, че белтъците не бяха на стайна температура, а направо от хладилника и разбивах в пластмасова купа.

Продукти за блатовете:
6 белтъка;
щипка сол;
300 гр.захар.

За крема:
2 пакетчета ягодова сметана - суха;
300 мл.прясно мляко - студено.

Приготвяне:
Разбиваме с миксера белтъците за кратко на ниска степен, след това на най-високите степени и добавяме щипка сол. Продължаваме да разбиваме, като едновременно добавяме захар по малко, аз добавях по една супена лъжица през малки интервали. Като белтъците станат твърди и започнат да образуват твърди връхчета е готово. Шприцоваме върху хартия два почти еднакви по размер блата.
Печем в предварително загрята фурна на 110-120 градуса около час и половина-два. Изключваме и оставяме блатовете вътре докато фурната изстине. Внимателно отделяме от хартията. При мен целувчените основи не станаха снежно бели, а с лек карамелен цвят.
Разбиваме сметаната в студеното прясно мляко и нареждаме единия блат, половината сметана, втория блат и останалата сметана.
По принцип тук трябва да има плодове - ягоди, малини, но при мен нямаше и поръсих с цветен кокос. Опитахме я веднага, целувчените блатове още бяха хрупкави, сметаната пухкава.
Четох и оригиналната рецепта за торта "Павлова". Наистина върху безето се намазва сметана, но според мен може да се направи друг крем. Следващия път няма да я правя без плодове и пълнежът няма да е сметанов. Ако обичате сметана обаче, ще ви хареса.
На другия ден беше омекнала в средата и не беше толкова хрупкава.

















Да ви е сладко!

5 коментара:

  1. Честит празник, Мари! Прекрасна е тортата!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно ти се е получила тортата !:)

    ОтговорИзтриване
  3. Тортата изглежда страхотно и със сигурност е много вкусна!
    Аз в блатове добавям и счукани лешници, (но на края или се поръсват)иначе белтъка може да "падне", а относно крема, доколкото знам сметанов не се препоръчва за този тип торти,защото "целувките" се топят в сметана, опитайте с маслен крем става разкошен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, ще опитам и с маслен крем, а това за лешниците е страхотна идея! Мерси! Поздрави!

      Изтриване