събота, 31 август 2013 г.

Лексикони

Върнахте ме в ученическите години. Тогава лексиконите бяха на мода и ми беше много интересно да чета отговорите на другите преди мен. Само не харесвах отговори от рода на: "Това не искам да кажа" или "Тайна".
Най-напред искам да благодаря на Геновева, Светлана и Таня за вниманието и поканите да отговоря на техните въпроси! Мисля, че идеята с лексиконите е добра за популяризиране на блоговете и за поопознаване на техните автори.
Със закъснение, но и с много весели чувства и настроение отговарям на:


Лексиконът на Геновева:

1. Защо  създадохте блога си или различното описание на страницата “За мен/За блога”?

За да съм честна - сякаш имам нужда от общуване, от  възможността и удоволствието да докажа по скоро на себе си, че мога да правя сполучливи неща. И да имам свое местенце, което да изграждам и променям както ми харесва.

2. Кое е любимото ви място за блогване?

Не е едно, но като цяло любими са ми кулинарните блогове.

3. Какво бихте искали да промените в характера си?

Бих искала да съм по-спокойна и по-волевА. /Не мога да слагам ударението от клавиатурата :( /.

4. Кой е най-добрият урок, който сте научили?

Да бъда търпелива. Децата ме учат на търпение.

5. Какво ви прави щастливи?

Семейството. Книга. Пътуване. Покълването от земята на някое цвете. Първата мушмула на дръвчето. Такива неща...

6. Какво за вас е Любовта?

Копнеж, отдаване, жертва.

7. За какво мечтаете?

Прозаично, но мечтите ми са свързани със семейството - живот и здраве да е, да отгледаме децата, да бъдат щастливи, да им се радваме на техните семейства и да дочакаме внуци и правнуци.

Освен това да направя маааалка пекарна или сладкарничка.

И освен това да попътувам по света...

8. Какво предпочитате: книга или филм?

Книга.

9. Ранни утрини или късни вечери?

Късни вечери.

10. Препоръките ви и/или мнението ви за блога ми?

Харесва ми, лесно намирам каквото търся, нямам препоръки освен: Продължавай все така!...



Предизвикателство от Светлана:
  1. С каква цел създадохте своя блог? - Имам някаква неизяснена напълно вътрешна потребност.
  2. Какво ви вдъхновява най-често?- Ако "вдъхновява" е равнозначно на "мотивира" или "амбицира", то добре свършената работа най-общо казано.
  3. Кои три (може и четири) думи ви описват най-точно? - Трудно е човек да се прецени коректно отстрани, пристрастен е ;). Според голямата ми дъщеря съм непредвидима, а аз се определям като позитивна, добронамерена и голям оптимист. Постоянно нося розови очила.
  4. Сладко или солено? - Сладко.
  5. Имате ли провал в кухнята и какъв е той? - Да, разбира се ,не един. Последният вкусен провал беше превтасала питка и то за празник.
  6. Коя е любимата ви подправка? - Черният пипер. Освен това може би не точно подправка, но за десертите определено фаворит ми е лимоновият аромат и вкус.
  7. Кое е любимото ви българско ястие? - Сирене по шопски.
  8. Какво може да ви изкара извън нерви? - Вече все по-малко неща, но нежеланието на децата да чуят възрастните.
  9. Какво ви прави щастливи? - Семейството, когато децата ми ме прегръщат...
  10. За какво мечтаете? -  Горе писах, да не се повтарям.

    Защо създадохте блога си? - Поисках и го направих.
    Кое е най странното ястие, което сте яли? - Пълнени охлюви.
    Разхвърлена или подредена сте? - Може би по средата.
    Какво най често приготвяте у дома? - Пиле с ориз и бисквитена торта.
    Кое ви успокоява? - Градинката.
    С какво не бихте направили компромис? - С насилието.
    Салата или торта? - Торта.
    Какво не умеете да правите добре? - В кухнята - супи.
    Най важното нещо за вас е...? - Семейството.
    Оприличете се с една дума? - Желание. 

    Моите въпроси отправям към всички вас, които имате желание да отговорите. Тук, в блога, като коментар, струва ми се, че ще се получи раздвижено. Ще се радвам да прочета отговорите както на познати блогъри, така и на читатели. Ще пренебрегна правилата на играта с идеята да се получи по-неангажиращо и интересно. Не искам да преглеждам сума ти блогове, които харесвам много много и да броя последователите им, доста въпроси се зададоха и много от тях получиха отговори.
    Е, ваш ред е:

    1. Ако трябва да поднесете един десерт за най-специалния си гост, какво ще изберете?
    2. Ядете ли месо?
    3. Колко често се събирате цялото семейство на масата?
    4. Как готвите в повечето случаи - едно ястие или първо, второ и трето?
    5. Колко пъти на ден се храните вие лично?
    6. Десертът, който приготвяте най-често у дома.
    7. Ако приятел не ви се обади за вашия празник, и то неведнъж, то приятел ли ви е?
    8. Колко често приготвяте риба или морски храни?
    9. Ядете ли водорасли и как ги включвате в храната? Ще се радвам на предложения.
    10. Как преодолявате разочарование от близък човек?

    Нямах намерение да задавам толкова въпроси, така че отговаряйте на които искате, чакам с нетърпение!
    Поздрави и хубави почивни дни!

6 коментара:

  1. Мари, много се радвам, че се включи! Не е късно, за виртуалното "опознаване" никога не е късно, а дори много интересно! Благодаря, че откликна на поканата ми! :) И ще отговоря на въпросите ти, така и така съм почнала да пиша. ;)
    Отговори:
    1. Ще избера нещо, което съм приготвяла, за да не се изложа с нещо, което не съм правила никога. А какво бих избрала... Може би нещо шоколадово... Торта, например. :)

    2. Ям месо доста често. :)

    3. Обикновено на вечеря почти всеки ден.. Но със започването в университета, по-рядко. :(

    4. Обикновено салата, основно и десерт (не всеки ден).

    5. Най-много три. А понякога и два пъти, зависи колко съм натоварена. Мразя да ям нещо на крак и да е поредното парче пица или закуска... Но често се налага.

    6. Най-често (хмм).. Мисля, че мъфини с парченца шоколад. Стават много бързо и не цапам всички налични прибори и купи...

    7. Не мисля, че мога да го нарека приятел. Случва се да се забрави някой личен празник (динамиката и стресът е голям), но пък има толкова много налични технологии за напомняне, че стига човек да държи на теб и да те цени като приятел, мисля, че едно напомняне на мобилния или личната поща, не представлява голяма трудност. :)

    8. Не много често за съжаление, макар да са полезни. Но е важно да се открият в прясно състояние, за да имат повече полезни свойства.

    9. Скоро за първи опит опитах суши и за първи път хапнах водорасло. Не присъстват в менюто ми, но бих пробвала някой ден. :)

    10. Зависи как ме е разочаровал.. Ако е нещо много сериозно като лъжа, предателство - много трудно. Най-често с доста рев...

    Поздрави и слънчеви почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светлана,благодаря ти! За поканата, за хубавите думи и за отговорите ти, много ми е приятно да ги прочета! Хубава неделя!

      Изтриване
  2. Привет!Харесаха ми въпросите си, затова, ето: :-))
    1.нещо със шоколад....защото твърдо вярвам в:"9 от 10 души обожават шоколад, а десетият не си признава!" :-)
    2.не
    3.всеки ден на вечеря, а в неделя, и на обяд, и на вечеря
    4.едно ястие.през ден-два, и десерт
    5.сутрин, обяд и вечеря-задължително.Понякога, с междинни закуски
    6.последната година-сурови десерти, от ядки, сушени плодове, какао...
    7.не знам, май не...
    8.средно-веднъж седмично.Просто трудно се намира качествена прясна риба. Затова предпочитам да не ям, отколкото да ям нещо некачествено.
    9.Да, но не често.Нори-в суши, хиджики, араме, уакаме-в супи, в салати, келп на прах-в дресинги, в крекери.
    10.трудно.Най-близкият ми човек не ме е разочаровал досега, а останалите игнорирам в някаква степен.
    ----------------------------------------
    Хубав блог!Хареса ми..... :-))
    Поздрави, Краси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Краси,много се радвам, че надникна при мен и че ми отговори. Благодаря ти! Аз също харесвам твоя блог и те посещавам, когато мога. Харесват ми отговорите ти, прочетох ги с удоволствие!Заповядай пак някой път!Поздрави!

      Изтриване
  3. Мари, много ми беше приятно да надникна в твоя свят и да те опозная. Прекрасна си. Запазвам си правото да отговоря по нататък на въпросите ти, нали няма да се сърдиш! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня,благодаря ти! Чак прекрасна...Ще очаквам твоите отговори с любопитство,когато искаш и когато можеш си добре дошла! Симпатиите са взаимни! Поздрави и хубав ден!

      Изтриване